ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent “M50” tirdzniecību veic gan klātienē, gan interneta veikalā. – Drošas tirdzniecības koncepcija
Pēdējo 14 dienu kumulatīvā saslimstība

“M50” tirdzniecību veic gan klātienē, gan interneta veikalā.

“M50” ir viens no tiem mazajiem veikaliem, kas šā gada 7. aprīlī atsāka tirgošanos klātienē. “M50” atrodas Rīgā, Miera ielā 17. Konceptveikals ir vieta, kur iegādāties un apskatīt modes, dizaina preces, aksesuārus un dāvanas no latviešu un kaimiņvalstu autoru darbiem, kā arī kvalitatīvas un pārbaudītas ārzemju dizaina preces. “M50” Miera ielā pastāv jau astoto gadu, un piedāvā arī pašu radītas tērpu kolekcijas.

“M50” tirdzniecību veic gan klātienē, gan interneta veikalā. Tieši interneta veikals ļāva uzņēmumam darbību turpināt arī Covid-19 dēl ieviesto ierobežojumu laikā. Tad un arī šobrīd veikals darbojas kā viena no interneta veikalā pasūtīto preču saņemšanas vietām.

Konceptveikala “M50” saimniece Elīna Berklava stāsta, ka pielāgošanās jaunajiem tirdzniecības noteikumiem nav bijusi sarežģīta. Veikals ir neliels, tajā pēc jaunajiem noteikumiem vienlaikus drīkst uzturēties divi apmeklētāji. Veikala pārdevēja tam rūpīgi seko, bet arī paši pircēji ir saprotoši un ar toleranci izturas pret noteikumiem.

“Esam parūpējušies, lai uzgaidīšana pie veikala ārā būtu ērta un patīkama. Pie ieejas durvīm ir galds ar krēslu. Klientu plūsma pie mums ir vienmērīga, rindas neveidojas, jo mēs tomēr esam konceptveikals un pie mums nāk zinātāji, kuri jau iecienījuši mūsu preces.”

Pie ieejas durvīm un kases ir novietoti rokas dezinfekcijas līdzekļi, uz durvīm – norādes par pircēju skaitu veikalā u.c. drošības noteikumiem.

“Sekojam līdzi un šķiet, ka neviena no prasībām nav neizpildāma un neprasa arī investīcijas, lai pielāgotos un atsāktu darbu klātienē. Vienkārši rūpīgāk jāseko līdzi pircēju un pārdevēju rīcībai – pareizai maskas lietošanai, roku dezinfekcijai un telpu vēdināšanai,” stāsta Elīna.

“Telpas mums ir nelielas un, baudot pavasara sauli, turam durvis lielākoties vaļā. To darām divu iemeslu dēļ – pirmkārt, lai nodrošinātu svaiga gaisa plūsmu un dabīgo vēdināšanu, kas vīrusu laikā ir īpaši svarīga, un, otrkārt, atvērtas durvis ļoti skaidri pasaka “Hei, mēs esam atvērti un darbojamies!”. Protams, labi, ka ir pavasaris un šo varam darīt.”

“Turpina darboties arī mūsu interneta veikals un, ja veikalā jau ir divi pircēji, bet ārā gaida vēl kāds, tad noskaidrojam, vai kāds no viņiem nav atnācis pēc interneta veikalā iegādātās preces. Ja tā – tad preci veikala darbinieki iznes ārā un veikalā nemaz nav jānāk.”

“Strādājam šobrīd nedēļu un redzu divas tendences. Cilvēki, kas ienāk veikalā, gandrīz vienmēr kaut ko arī nopērk, kaut vai mazu piespraudi vai kartīti, jo vēlas sevi iepriecināt un uzmundrināt, daudzi cilvēki patiešām nāk pēc jauna apģērba, un viņiem ir būtiski piemērīt noskatīto kleitu un aptaustīt kārotā T krekla materiālu. Taču novēroju, ka mēs šobrīd pildām arī citu funkciju – nodrošinām vidi, iedvesmu un komunikāciju, ko cilvēki meklē un pēc kā ilgojas. Konceptveikaliem un mazajiem veikaliņiem vienmēr ir bijusi šī priekšrocība – veidot personīgāku saikni, komunikāciju ar ikvienu klientu, kas pie mums ienāk. Bet šobrīd šī funkcija ir īpaši svarīga. Cilvēki tā arī saka: “Ienācām, jo esam noilgojušies pēc skaistas vides, iedvesmas, kontaktiem un sarunas.” Un mēs to darām, ievērojot visus drošības noteikumus!”