ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent Ko mēs darījām tieši pēdējā gada laikā, sākoties pandēmijai? | THE BODY SHOP – Drošas tirdzniecības koncepcija
Pēdējo 14 dienu kumulatīvā saslimstība

Ko mēs darījām tieši pēdējā gada laikā, sākoties pandēmijai? | THE BODY SHOP

SIA “Bodybalt” ir tirdzniecības uzņēmums, kas kopš 2004. gada uz franšīzes pamata Latvijā un pārējās Baltijas valstīs tirgo zīmola “The Body Shop” kosmētiku. Uzņēmumam Latvijā ir 8 klātienes iepirkšanās veikali Rīgas tirdzniecības centros, kā arī e-komercijas veikals www.thebodyshop.lv

Galvenās izmaiņas, kuras uzņēmums veica, lai pielāgotos jaunajiem tirdzniecības apstākļiem:


  • paplašināja e-veikala maksāšanas iespējas

  • pārgrupēja darbinieku resursus, fokusējoties uz interneta veikala pasūtījumu apkalpošanu

  • ieviesa call&collect principu

  • veica nelielas investīcijas norobežojošo barjeru iegādei tirdzniecībai klātienē.


Par drošu tirdzniecību pandēmijas laikā stāsta Ieva Gailuma, SIA “Bodybalt” Baltijas valstu vadītāja.

Situācija katrā no Baltijas valstīm, līdz ar to mūsu darbības principi, nedaudz atšķiras, tomēr kopumā uzskatu, ka Latvijā esam pielāgojušies veiksmīgi. Esam gatavi gan atvērt veikalus tirdzniecībai klātienē, gan turpināt e-komerciju. Liels pluss mums izrādījās jau iepriekš parakstītais godīgas tirdzniecības memorands ar Ekonomikas ministriju, kas ļāva mums piedalīties sanāksmēs, kuru dalībniekiem tika operatīvi sniegta savlaicīga informācija par visām prasībām un ierobežojumiem, un mēs varējām laicīgi pielāgoties.

Izvairījāmies arī no ļoti lielām investīcijām, jo galvenais faktors – interneta veikals – mums jau bija sagatavots un darbojās 4 gadus. Ko mēs darījām tieši pēdējā gada laikā, sākoties pandēmijai?

Sākoties pandēmijai, mūsu interneta veikalā ieviesām nelielus uzlabojumus, proti, plašāku maksāšanas iespēju. Kopā ar Somijas kolēģiem šobrīd strādājam pie jauna interneta veikala izstrādes, kas būs vēl ērtāks un efektīvāks. Ja agrāk interneta veikals mums bija neliels papildinājums klātienes tirdzniecībai, kas ļāva preces iegādāties arī cilvēkiem ārpus Rīgas, tad tagad šis ir mūsu galvenais tirdzniecības veids. Pēc pandēmijas visticamāk e-komercijas lomai būs krietni lielāka nozīmē arī turpmāk.

Operatīvi pārgrupējām savus pārdevējus, sākoties krīzei, lai nodrošinātu e-veikala pasūtījumu apkalpošanu, pakošanu. Veikalos, kuri ir vaļā un kuros var saņemt pasūtīto preci, pārdodam arī atļautās higiēnas un kosmētikas preces. Ieviesām “call&collect” principu, kas nozīmē, ka klients mums zvana, pasūta preci un jau stundas laikā var nākt uz veikalu precei pakaļ.

Decembrī, kad pirmssvētku laikā bija liela pircēju plūsma, papildu visām prasībām par distances norādēm, informāciju par drošās tirdzniecības prasībām pircējiem iegādājāmies arī norobežojošās barjeras. Uzskatu, ka tā bija lieliska, neliela investīcija, kas būtiski palīdzēja saglabāt mikroklimatu veikalos un pasargāja mūsu pārdevējas no pircēju dusmām, neizpratnes, diskusijām, negācijām, kas tirdzniecībā bija ļoti izteiktas. Fiziskas barjeras organizēja plūsmu un radīja mazāk pārpratumu.

Šobrīd esam izstrādājuši skaidru procesu, kā darbosimies, kad veikalus ļaus atvērt, un būsim gatavi tirgoties droši.